روغنهای گیاهی جایگزین مناسبی برای روغن جامد

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان اضافه کرد: افراد میانسال نیز باید به اندازه مصرف یک فرد سالم مصرف چربی داشته باشند اما، در صورتی که فرد میانسالی دارای چربی خون بالا و یا عارضه قلبی باشد، لازم است تا 20 درصد مصرف چربی خود را پایین آورد و به جای روغن مایع یا جامد از انواع روغنهای گیاهی مانند روغن زیتون یا کنجد سایت flaviosyrup استفاده کند. سوسن خدام، کارشناس تغذیه مرکز بهداشت علوم پزشکی استان مرکزی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، در خصوص میزان مصرف چربی و روغن اظهار کرد: افراد سالم به صورت میانگین در طول روز باید 25 تا 30 درصد انرژی خود را از طریق مصرف چربیها تأمین کنند که شامل دو تا سه قاشق غذاخوری(معادل 24 تا 36 گرم در روز) است، ولی متأسفانه این رقم در استان مرکزی به 44 گرم در روز رسیده است. هنگامی که به کالری فکر می کنید، نه فقط رژیم غذایی بلکه میزان فعالیت بدنی تان را نیز باید در نظر بگیرید. هنگامی که گوجه فرنگی ها به اندازه کافی خنک شدند و می توانید دست خود را در قابلمه بگذارید ، گوجه ها را با دست بگیرید تا خرد شدن کامل شود. 6. پس از مدت زمان گفته شده به سراغ قابلمه رفته و گوجهها را با یک “سبد آبکش برنج” صاف کنید تا عصاره گوجه آماده شده از دانهها و پوست گوجه فرنگیها جدا شود.

طبق گفته محققان در مجله چاقی، یک صبحانه مقوی حاوی تقریبا ۷۰۰ کیلو کالری برای کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و کلسترول بالا ایده آل است. کالری موجود در برچسب های مواد غذایی به کیلو کالری اشاره دارد. اگر به برچسب مشخصات مواد غذایی دقت کنید، میزان کالری هر ماده غذایی روی آن درج شده است. یک وعده طبیعی آبجو می تواند ۱۵۳ کیلو کالری را به میزان مصرف یک فرد در روز اضافه کند. همه افراد به میزان کالری یکسانی در طول روز احتیاج ندارند. که همه برای تضمین بهداشت و سلامت خوراکی ها لازم هستند بر روی بسته بندی آن ها چاپ می شود. همه مراحل تهیه رب گوجه فرنگی با مخلوط کن شبیه به تهیه رب گوجه فرنگی با سبزی خرد کن است، فقط نکته مربوط به تهیه رب گوجه خانگی به این روش آن است که به این روش نیز نمیتوان به مقدار زیاد رب تهیه کرد.

گوجه فرنگی ها را خوب بشویید و داخل صافی بریزید تا خوب خشک شوند. اگر هر فرد روزانه فقط تعداد کالری مورد نیاز خود را مصرف کند، احتمالاً زندگی سالمی خواهد داشت. شاید این گونه به نظر برسد کالری های دریافتی فقط با افزایش وزن و چاقی مرتبط هستند، اما باید بدانید که برای سلامتی نیز بسیار مهم هستند. غذای فوری فقط ۶ درصد از کالری روزانه افراد مسن را تشکیل می دهند. بنابراین با توجه به مقدار مورد نیاز خود ، گوجه فرنگی لازم را خریداری کنید. در صورتی که قصد دارید به مقدار کم رب گوجه فرنگی تهیه کنید، نیازی به اجاق پلوپز نیست و میتوانید روی اجاق گاز آشپزخانه نیز این کار را انجام دهید. بنابراین اگر قصد دارید به مقدار کم (بطور مثال در حد ۵ الی ۱۰ کیلوگرم) این کار را انجام دهید، استفاده از این دستگاه گزینه مناسبی است. بهترین دستگاه برای انجام این کار، استفاده از دستگاه آبگیری چندکاره یا همان دستگاه آبغوره گیری صنعتی موجود در بازار است.

فایده استفاده از این دستگاه این است که این دستگاهها بطور اتوماتیک هسته و پوسته را از گوجهی خرد شده جدا کرده و نیازی به صاف کردن دستی نیست. برای اطمینان و انجام اقدامات اساسی تر ، می توانید یک قاشق غذاخوری روغن مایع پس از پر کردن شیشه های نگهدارنده روی خمیر ریخته و درب آن را محکم کنید. یک صبحانه فوق العاده می تواند به کنترل وزن بدن کمک کند. زمانی که حرف از رژیم غذایی و یا اهداف کاهش وزن به میان می آید، نام “کالری” بسیار خودنمایی می کند. این کارشناس تغذیه پیشنهاد داد: مصرف فستفودها از جمله سوسیس، کالباس و پیتزا که حاوی چربی فراوانی است باید کاهش یابد، چراکه با کاهش مصرف این غذاها میتوان از مصرف بیشتر روغن جلوگیری کرد. با این وجود، با توجه به وعده های غذایی بسیار پر کالری که در رستوران ها سرو می شود، مهم است که افراد به منبع دریافت کالری خود بیشتر توجه داشته باشند. نوشیدنی های قندی منبع اصلی کالری های خالی برای افراد آمریکایی است. بخاطر داشته باشید که هنگام جوشیدن ، گوجه فرنگی ها خود آب را برمی گردانند و آب مورد نیاز برای جوشاندن از این طریق تأمین می شود.

طرز تهیه رب گوجه فرنگی خانگی که کپک نزند و خوشمزه و خوشرنگ باشد ،در این مقاله از کاردستون طرز تهیه رب گوجه فرنگی با مخلوط کن و تهیه رب گوجه فرنگی با سبزیجات خرد شده یاد خواهید گرفت. بنابراین هنگام خرید گوجه فرنگی این نکته را به خاطر بسپارید. 1. گوجه فرنگی ها را خوب بشویید و خوب خشک کنید. با گنجاندن غذاها و نوشیدنی های تازه و سالم در رژیم غذایی، می توان تا حدود زیادی از دریافت کالری های خالی جلوگیری کرد یا به طرز چشمگیری آن ها را کاهش داد. یک مطالعه جدید نشان داد که نوشیدن بیش از یک نوشیدنی حاوی شیرین کننده در روز خطر فشار خون بالا، را افزایش می دهد. یک نوار شکلاتی ۲۵۰ کالری در واقع حاوی ۲۵۰،۰۰۰ کالری است. در دنیایی زندگی می کنیم که مواد غذایی در کشورهایی خاص پرورش داده می شوند و برای پیمودن مراحل فرآوری گهگاهی به کشورهای دیگری ارسال می شوند و سپس محصول نهایی به بازارهای سرتاسر جهان فرستاده می شوند/ تنها عاملی که این امر را میسر کرده است، تکنولوژی های بسیار پیشرفته و حیرت انگیز بسته بندی مواد غذایی است. 5. کمی نمک به قابلمه اضافه کنید تا حرارت نهایی (حدود نیم ساعت قبل از پایان).

نکته کلیدی: نکته کلیدی برای خوشرنگ شدن رب گوجه فرنگی خانگی این است که قبل از حرارت نهایی (حدود نیم ساعت قبل از پایان) کمی نمک به قابلمه اضافه کنید. در آمریکا، متداول ترین انواع قندهای اضافه شده، ساکارز و شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند. قندهای اضافه شده: این شیرین کننده هایی هستند که در طی فرآوری صنعتی به غذاها و نوشیدنی ها اضافه می شوند. گفته می شود که چربی های جامد و قندهای اضافه شده باعث می شود تا غذاهای ما لذیذتر شوند، اما نباید فراموش کنیم که این مواد غذایی بسیار پرکالری هستند و یکی از علل اصلی چاقی نیز محسوب می شوند. تعداد کالری موجود در مواد غذایی به ما می گوید که چقدر انرژی بالقوه در آن ها وجود دارد. حتی اگر ریسک آلودگی یا دستکاری را به حداقل برسانید، باید پا را فراتر نهاده و به مشتریان نشان دهید که چقدر برای سلامت و بهداشت آن ها ارزش قائل هستید و حفظ سلامت و ایمنی آن ها را به شکلی کاملاً جدی در دستور کار خود قرار داده اید. بیش از نیمی از افراد آمریکایی حداقل روزانه یک نوشیدنی قند مصرف می کنند. 3. سپس مخلوط را با کمک یک سبد آبکش برنج صاف کنید تا مغز و پوسته آن جدا شود.

اکنون رب گوجه فرنگی شما آماده است و می توانید آن را در یک ظرف ریخته و ذخیره کنید. 1. یک کالری کوچک (cal) مقدار انرژی ای که برای بالا بردن دمای ۱ گرم آب با ۱ درجه سانتیگراد موردنیاز است. برای پخت، تهیه سالاد و سرخ کردن قابلیت مصرف دارد، اما به هر حال باید در مصرف هر نوع روغن جانب احتیاط را رعایت کرد. اطلاعاتی مانند نوع محصول، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، علامت های استاندارد و … وی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان بعد از مصرف روغن آن را به ظرف اصلی روغن بازنگردانید، اما میتوان در طول 24 ساعت دو تا سه بار دیگر از آن استفاده کرد، گفت: مصرف روغن جامد برای تهیه غذا توصیه نمیشود چراکه این نوع روغن دارای ترانس بالاست و در عروق بدن رسوب میکند و در نهایت منجر به بیماریهای قلبی، عروقی و سکته میشود. روش هایی برای تهیه محصولات با چربی جامد یا قندهای اضافه شده کمتری هم وجود دارد. چربی های جامد: اگرچه این مواد به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد، اما آنها اغلب در طی فرآوری مواد غذایی صنعتی و همچنین در هنگام تهیه غذاهای خاص اضافه می شوند.

گاهی اوقات تماس گاز های مختلفی مانند اکسیژن، یا افزایش و کاهش رطوبت محصولات و همچنین تابش نور به آن ها می تواند باعث خرابی مواد غذایی شود. می خواهیم در این مقاله جذاب به کالری های مرتبط با غذا و نوشیدنی و همچنین نحوه استفاده بدن از این انرژی بپردازیم. اگر در مراحل اولیه و در پخت و پز اولیه به قابلمه اضافه کنید ، این کار باعث تیره شدن رب شما خواهد شد. به گفته SelectMyPlate.gov، کالری های خالی عمدتاً از چربی های جامد و قندهای اضافه شده تامین می شوند. روغنهای گیاهی جایگزین مناسبی برای روغن جامد هستند و از ابتلا به انواع بیماریها جلوگیری میکنند. کره نمونه ای از یک چربی جامد است. یک کیلوکالری برابر با ۱۰۰۰ کالری است. نکته: اگر می خواهید با مقدار زیادی گوجه فرنگی (مثلاً در محدوده 150 تا 200 کیلوگرم گوجه فرنگی) رب درست کنید ، بهتر است مراحل خرد کردن و تهیه اولیه را با دست یا استفاده از دستگاه سبزی خرد کن انجام دهید. 4. آب و گوشت گوجه فرنگی صاف شده را در قابلمه بریزید و روی شعله ملایم حرارت دهید تا آب آن به آرامی تبخیر شود. 3. گوجه فرنگی های خرد شده را در قابلمه بریزید و بدون افزودن آب به آن ، آن را روی شعله قرار داده و گوجه ها را با حرارت ملایم گرم کنید تا جوش بیایند.

7. برای تکمیل تهیه رب خانگی ، باید عصاره آماده شده را دوباره داخل قابلمه ریخته و روی شعله ملایم گرم کنید تا آب آن بخار شود. 5. اکنون باید درب قابلمه را حدود 30 ساعت بگذارید تا به اصطلاح ترکیب شما جا بیافتند. برای خرید گوجه فرنگی برای رب باید توجه داشته باشید که از هر 60 کیلوگرم گوجه خریداری شده می توانید حدود 20 کیلوگرم رب گوجه فرنگی تهیه کنید. رب گوجه فرنگی زمانی به غلظت مناسب رسیده است که اگر با یک قاشق روی آن شیار ایجاد کنید ، شیار ایجاد شده به سرعت پر نمی شود و پر شدن آن زمان می برد. یک قابلمه بزرگ و یک اجاق گاز تک شعله که به آن اجاق پلوپز یا اجاق گازی حیاطی نیز گفته میشود. نکته: همانگونه که گفته شد گوجهها باید تا حد جوش آمدن حرارت ببینید؛ بنابراین از حرارت دادن بیشتر به گوجهها خودداری کنید. بیشتر افراد کالری را با غذا و نوشیدنی مرتبط می دانند، اما این تفکر درست نیست و هر چیزی که حاوی انرژی باشد کالری دارد. افراد این انرژی را از غذا و نوشیدنی جذب می کنند.

در ادامه خطرات ناشی از نامناسب بودن بسته بندی مواد غذایی را برایتان بر می شماریم تا با انتخاب و تولید یک بسته بندی درجه یک بتوانید موفق تر عمل کنید. 2. یک کالری بزرگ (کیلو کالری) مقدار انرژی ای که برای بالا بردن دمای ۱ کیلوگرم آب با دمای ۱ درجه سانتیگراد مورد نیاز است. ۲۴۳ گرم تخم مرغ خام حاوی ۳۴۷ کیلو کالری است. بسته بندی هوشمند نوعی از بسته بندی مواد غذایی است که جعبه ها به جهت داشتن امکانات خاص این قابلیت را دارند که مصرف کنندگان را از شرایط ماده غذایی داخلشان آگاه کنند. از آنجایی که سبزی خرد کنهای خانگی دستگاههای تقریبا ضعیفی هستد، تهیه رب گوجه فرنگی به مقدار زیاد با این دستگاه میتواند باعث کند شدن تیغه آن و یا خراب شدن آن شود. در این مرحله بهتر است برای محافطت از پوست دست خود از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید؛ زیرا گوجه فرنگی اسیدی بوده و میتواند باعث تحریک شدن و سوزش پوست دستان شما شود. نکته مهم در خرید گوجه فرنگی برای تهیه رب این است که هرچه آب گوجه فرنگی خریداری شده بیشتر و گوشتی تر باشد ، کیفیت رب تهیه شده و مقدار آن بالاتر خواهد بود. مهمترین نکته برای جلوگیری از کپک زدن رب گوجه فرنگی نگهداری آن در مکان خنک است.

بدن انسان برای زنده ماندن به کالری نیاز دارد. طرز تهیه رب گوجه فرنگی خانگی خوشمزه و خوش رنگ : برای تهیه رب گوجه فرنگی در خانه به ابزار ساده ای نیاز دارید. قسمت سبز رنگ گوجهها را (قسمت اتصال گوجه به بوته) جدا کرده و دور بریزید و گوجهها را با چاقو به چهار قسمت خرد کنید. کالری خالی غذاهایی هستند که انرژی لازم را تامین می کنند اما ارزش غذایی بسیار پایینی دارند. پس بسته بندی مواد غذایی و الزامات آن می تواند در سطح کلان نیز بر اقتصاد و محیط زیست یک کشور تاثیر بگذارد. برای این که پاسخ این سوالات را داده باشیم، در این بخش ویژگی های یک بسته بندی استاندارد را بر می شمریم و به سراغ شرح خدمات ویژه تری چون نقش بسته بندی هوشمند در سلامت مواد غذایی می پردازیم. کالری یعنی یک واحد انرژی! افراد مختلف، متابولیسم متفاوتی دارند که انرژی را با سرعت های مختلف می سوزانند و برخی از افراد دارای سبک زندگی فعال تری نسبت به سایرین هستند.

می خواهیم ببینیم که روزانه به چه مقدار کالری نیاز داریم و چگونه این کالری را دریافت کنیم تا سلامت عمومی بدن مان نیز حفظ شود. این ها پر از کالری هستند. زمان غذا خوردن فرد در طول روز، می تواند نحوه استفاده از کالری بدن را شکل بدهد. محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) گزارشی را در سال ۲۰۱۳ منتشر کردند که نشان می دهد ۱۱.۳ درصد کالری مصرف شده توسط افراد در آمریکا حاصل خوردن فست فود است. مصرف زیاد هر روغنی انرژی دریافتی بدن را افزایش میدهد و این امر چاقی و اضافه وزن را به همراه دارد و این چاقی خود ایجادکننده بیماری قلبی عروقی، سکته مغزی و قلبی، دیابت و سرطان خواهد بود و کاهش مصرف روغنها نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به این بیماریها دارد. راشل جانسون، سخنگوی انجمن قلب آمریکا (AHA)، معتقد است: “نوشیدنی های حاوی شیرین کننده ها، یکی از منابع تامین کالری در رژیم غذایی آمریکا است و نیمی از قندهای اضافه شده که مردم مصرف می کنند، را همین نوشیدنی ها تشکیل می دهند. خدام تصریح کرد: توصیه میشود برای پختوپز و تهیه انواع سالاد از روغن مایع معمولی استفاده شود و تأکید داریم که افراد به هیچ عنوان از غذاهای سرخشده استفاده نکنند اما، در صورت تمایل به استفاده، حتما از روغن مایع سرخکردنی استفاده کنند، چراکه این روغنها نسبت به حرارت مقاوم بوده و خطر کمتری برای افراد دارند.

خدام خاطرنشان کرد: روغن گیاهی کنجد روغن سهکاره است. وی با اشاره به اینکه روغنهای گیاهی در زمره روغنهای غیراشباع قرار دارند، اظهار کرد: این روغنها به کاهش بیماری قلبی کمک میکنند و برای کاهش کلسترول در بدن مؤثر هستند. وی با بیان اینکه گروه روغنها شامل روغن جامد، مایع معمولی، مایع سرخکرده، گیاهی و حیوانی است، افزود: این روغنها در زمره اسیدهای چرب اشباع یا غیراشباع قرار دارند. با این توضیحات به سراغ روش تهیه رب گوجه فرنگی خانگی خواهیم رفت. در این مرحله ، اجازه دهید رب گوجه فرنگی به غلظت مناسب برسد. ۲. گوجه فرنگی ها را داخل سبزی خرد کن بریزید و آنها را خرد کنید تا مخلوط شوند. 4. حالا قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی خنک شود. بر روی عبارت مورد نظر کلیک کنید. مقدار مواد ذکر شده در جدول زیر برای تهیه تقریبا 3 کیلوگرم رب در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، ۱ کیلوگرم زغال سنگ حاوی ۷۰۰۰،۰۰۰ کالری است. به عنوان مثال، به جای هات داگ یا پنیر با دوز چربی بالا، شخص می تواند گزینه های کم چرب را برای هر دو جایگزین کند. به جای مصرف غذاهای سرخ شده از غذاهای تنوری، آبپز، کبابی و بخارپز استفاده شود و برای سرخکردن به تفت دادن مواد با روغن کم اکتفا شود.